Author: haikal ambri
•10.40


Hari ini...
hari yg biasa...
sekali lagi bermulanya kembara ku di alam fana
Syukur Alhamdulillah atas segala kurniaanNya


Alhamdulillah...
Aku masih bernafas, masih terjaga dari lena,
bangkit segar menyedut udara
dari ihsan yg Maha Esa


Alhamdulillah...
Kesihatanku Kau pelihara sentiasa,
nikmatnya tak terungkap dengan kata-kata


Alhamdulillah...
Kurniaan rezeki sentiasa ada,
cukup untuk diriku,
malah boleh dikongsi keluarga


Alhamdulillah...
Laluan ilmu sentiasa Kau buka,
Kau permudahkan,
seiring berpimpin kami mengejarnya


Alhamdulillah...
Kau kurniakan langit mendung tetapi
dihujungnya terpancar sinar bahagia,
Saat kebenaran terpalit kepalsuan,
Diam lebih bermakna..kerana aku yakin kebenaran adalah raja
dan aku yakin kau tau segalanya..


Alhamdulillah...
Saat kesedihan meragut jiwa
terkilan menunjang suasana
kau pelihara aku dari duka
kala terluka Kau sembuhkan segera


Alhamdulillah...
Tenang dijiwa sentiasa ada,
syukur dihati melimpah sentiasa
'Lalu nikmat Allah yang mana hendak didustakan?'


Terlalu banyak senarai disedia
Aku malu untuk meminta
Tapi kugagahi juga
Kerana Engkau Maha Pengurnia



Ya Allah Ya Wahhab, Ya Fattah, Ya Azim...
Moga kurniaanMu,
pemberianMu kekal hingga ke hujung usia,
bertambah dan melimpah setakat yang terdaya aku memikulnya


Ya Allah Ya Ghaffur, Ya Waliyy, Ya 'Affuww
Ampunilah dosa-dosaku yang lalu
Jauhilah aku dari keburukan dalam diriku dan sekitarku
Agar kesilapan tak berulang lagi seperti dulu
Aku pasrah ya Allah
Ini keputusanku
Moga ia yg terbaik bagiku



Ya Allah Ya Sami', Ya Syakurr, Ya Shabur...
Jadikanlah aku hambaMu yg sentiasa bersyukur...
Amin..
|
This entry was posted on 10.40 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

1 comment:

On 20 Apr 2009, 21.42.00 , Muslimah Optimis mengatakan...

ALAHAMDULILLAH...BILA MEMBACA CORETAN INI...TERSEDAR DARI LENA, BETAPA PENTINGNYA UNTUK KITA BERSYUKUR DAN MENGUCAPKAN ALHAMDULILLAH...
SYUKUR ATAS SEGALA KURNIAANMU. YA ALLAH...
TERIMA KASIH ATAS SEGALANYA..